آخرین عناوین

جمعه 22 خرداد 1394-11:21 کد خبر:11389

گزارش و تحلیلی قابل توجه از رسانه حامی دولت:

روحانی با "یونسی‌"ها به مقصد نمی‌رسد

روزنامه حامی دولت تدبیر و امید در مازندران،در گزارشی تحلیلی،انتقاد جالب و قابل توجهی به معاون سیاسی و امنیتی استاندار نموده است.


خزرخبر و به نقل از روزنامه خبر شمال ،با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مردم دل‌زده از عملکرد دولت گذشته، امیدوار به شعار اعتدال شدند تا روزهای بهتری را تجربه کنند  و رای مردم در 24 خرداد 92، «نه» قاطع به افراطیون بود و مردم خواستار تغییر در دولتمردان بودند.

اما با وجود اینکه حدود دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر گذشته، دولت هنوز به صورت کامل، خانه‌تکانی نکرده و آنجا هم که دست به تغییر مدیران دولت گذشته زده، کمتر افرادی انتخاب شدند که از شایستگی تصدی سمت برخوردار بودند.

مازندران استانی است که مردم  با رای قاطع، روحانی را انتخاب کردند هرچند که هم شخص رئیس‌جمهور و هم مسئولان کشوری بر حرکت‌ساز بودن استقبال مردم مازندران  از روحانی در مسجد جامع ساری، تاکید دارند تا جایی که معاون رئیس‌جمهور در سالگرد 24 خرداد در ساری گفته بود از حرکتی که در ساری صورت گرفت می‌توان کتاب نوشت.

این مردم با آن حماسه اما انتظار ویژه‌ای از دولت دارند هرچند که با وجود گذشته دو سال از شروع به کار دولت یازدهم، هنوز روحانی به مازندران سفر نکرده و نماینده ولی فقیه در مازندران هم نسبت به این موضوع گلایه کرد.

مردمی که روحانی را انتخاب کردند، انتظار داشتند در مازندران مسئولانی بر سر کار بیایند که بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شوند، مدیرانی مانند روحانی که امیدبخش مردم باشند اما گویا روزگار مردم مازندران به گونه دیگری ورق خورد و انتظارات برآورده نشد.

به عنوان نمونه معاون سیاسی استاندار مازندران که شخص دوم تیم دولت در استان است و باید از قدرت در اجرای منویات دولت برخوردار باشد اما  گویا بدون اجازه نمایندگان مجلس، حتی قادر به جابه‌جایی یک بخشدار هم نیست.

همین چندی قبل بود که علیرضا یونسی برای معارفه معاون فرماندار آمل راهی این شهرستان بود اما با تماس نماینده آمل، از نیمه راه برگشت و معارفه انجام نشد.

موارد این چنینی که نشان از ضعف در مرد سیاست استان است بسیار  فراوان داریم اما بیان همین مورد را بسنده می‌کنیم تا روح مردمی که به روحانی رای دادند بیشتر از این آزرده نشود، اما همین آقای یونسی که توان انتصاب یک بخشدار را ندارد از سوی دیگر در مقابل حکم قوه قضائیه مبنی بر ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات می‌ایستد و در برنامه‌های حاضر شده و سخنرانی می‌کند که در و دیوار مراسم مملو از بنرهای رئیس دولت اصلاحات است.

این دوگانگی در رفتار که بی‌توجهی به آرمان‌های دولت تدبیر را از یک سو و در سوی مقابل قدرت مقابله با حکم قضایی را دارد نشان می‌دهد یونسی اگر به خواهد می‌تواند بدون اذن نمایندگان، تغییرات دولتی را اعمال کند ،اما سوال این است که چرا یونسی برای دولت کم‌کاری می‌کند؟ جالب این جاست که نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی، در مازندران نادیده گرفته شده و تیم دولت در مازندران، علاقه‌ای به استفاده کردن از نخبگان معتدل اصلاحات ندارد.

مرد سیاسی استان که بر اساس عنوان مسئولیت خود باید در این حوزه فعالیت کند وقتی درباره موضوع امام‌زاده هاشم(ع) مورد سوال قرار می‌گیرد در این زمینه هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و نمی‌داند در حوزه استحفاظی‌اش چه می‌گذرد، مردی که مرد دوم استان است و بسیاری از مسائل از رهگذر وی باید انجام شود.

آنچه مشخص است تیم دولت در مازندران نتوانسته همسو با سیاست‌های دولت حرکت کند تا جایی که یک نماینده که وظیفه دیگری دارد و باید در قوه مقننه خدمت کند، شخص دوم استان را از میانه راه برمی‌گرداند و مانع از انجام انتصابات دولتی می‌شود.

قطار تدبیر گویا هنوز به مازندران نرسیده و برخی از مسئولان منسوب دولت در مازندران، گوش به فرمان دولت مرکزی نیستند و تصمیمات دیگری را اجرایی می‌کنند.

به عنوان نماینده افکار عمومی به مسئولان استان هشدار می‌دهیم با احترام به آرای مردم، در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و منویات دولت گام بردارند در غیر این صورت از مسئولیت خود استعفا کرده و جایگاه را به شخصی شایسته واگذار کنند.

به نظر می‌رسد روحانی برای رسیدن به منزل مقصود باید با بازنگری در انتصاب برخی مسئولان مازندران، قطار تدبیر را در ریل قرار دهد.

در پایان این نوشتار روی سخن ما با دولتمرد تدبیر است که شعار اعتدالگرایی سر داد و مردم را با خود همراه کرد.

آقای روحانی!

روزگاری مازندران معاون سیاسی جوانی داشت که همه جانبه از دولت منسوب خود حمایت می‌کرد و به هیچ یک از گروه‌ها و جریان‌های غیرهمسو، اجازه مانور نمی‌داد.

اینک مازندران معاون سیاسی دارد که از تجربه سنی و فعالیت در عرصه ملی برخوردار است.

اگرچه اقدامات ضربتی و چکشی را در برخورد با جریان‌های غیر همسو نمی‌پسندیم اما این کجا و آن کجا.

رئیس‌جمهور با تغییر و تحول در برخی از مسئولان استان مازندران، این ذهنیت‌ها را از افراد دور کند که دولت یازدهم تنها دولت چهار ساله در تاریخ انقلاب است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :